Wednesday, July 4, 2012

SAKIT yang datangnya dengan nikmat & hikmah...

 

SAKIT ~~ dah agak lama tak demam selsema.....sekali kena macam tak moo tinggalkan diri ni jer...nak melekat lelama.....suhhh...suhhh....go away...time macam ni yang paling tak tahan benggal kepala dan sebal hidung, dok bersin 5-10 minit sekali.....tensionkan....tapi anggap yang bebaik jer muga kebaikan itu kita perolehi...

Setiap apa yang berlaku ada penyebab dengan tujuan yang pelbagai serta pastinya mempunyai banyak hikmah untuk direnungi....maka jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan yang paling penting usah berburuk sangka kepada Allah....kerana itu antara nikmat yang Allah beri dengan membersihkan diri kita daripada dosa dan noda

'' Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" ~~ (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Apapun doakan kite sihat ehhhh........dapur dah lama tak berasap yang best²....makan sayur bening jer....tekak nak makan macam² tapi kudrat tak mengizinkan untuk ber kung fu di dapur...! soh rehat le tu...






16 comments:

  1. sekarang musim tak menentu, sila lah mam ubat ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tina ~~ TQ...aahh..cuaca panas sangat² kat Kuantan ni.

      Delete
  2. moga cepat sihat ye kak...jgn lupa mkn ubat...:)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Khairiah ~~ Terima kasih atas doa itu...

      Delete
  4. sila pergi klimik dan makan ubat

    ReplyDelete
  5. ummi..sama n zila nie..batuk jap reda..jap nnt dtg lg..h eheh mamam ubat tau:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zila ~~ Tq mendoakan kesembuhan saya, doakan jua agar zila juga segera sembuh. Cuaca panas skg ni. Bagi yang antibodi lemah mmg le senang kena sakit kan...

      Delete
  6. Rasanya cuaca sekarang tak menentu, ramai yg kurang sihat sekarang ni.

    ReplyDelete
  7. Salam ummi,
    Semoga cepat sembuh ye.. banyak minum air dan rajin-rajin makan ubat

    btw: mangkuk tu akak rasa-rasa beli kat satu kedai jual pingan mangkuk kat Keluang. Tapi akak ada perasan juak mangkuk tu macam ada jual di Parkson dan Isetan

    ReplyDelete
  8. Assalam lily, harap lily dah beransur pulih ya..rest well & take care dear..

    ReplyDelete
  9. salam kak..siannye x sihat ye..jgn lupe makan ubat :) get well soon ^_^

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...