Saturday, May 21, 2011

IKAN JENAHAK KUKUS

Yeeehaaa.....dah makan ke sume...??? hari ini kita masak ikan jenahak stim jerk...!!! Ringkas, mudah dan yang penting atas permintaan YB tuan tanah le....nak diet katanya...??? Diet ke kalo makan 3 pinggan..???? tak kisah lah yang oiii...asal kan makan sehingga menjilat jari...kan..kan...???

Ikan ni hasil tembakan tuan tanah & the geng semalam petang....kira fresh from the ocean lah ni ye....senangkan kalo en somi ni diver...nak ikan...blurrppp...selam pastu tembak...boleh pilih pilih ikan lagik....tapi yang besor jer lah...ikan bilis beli kat kedai apekksss jerk...!!!

Bahan-bahannya :-
1 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
1 cm halia
2 batang serai
Cili padi - pedas ikut suke
Carrot
Bunga kobis
Brokoli
Tomato
Limau nipis - ambil jusnya
Garam

Caranya :-
  • Lumurkan ikan bersama garam luar dan dalam
  • Satukan semua bahan dan masukkan jus limau
  • Kukus dalam 30 minit atau sehingga ikan masak

Okey...selamat menjamu selera ye....lepas makan ikan jenahak stim ni...mata kita pun dah stim....apa lagi...tilam & bantal dok melambai-lambai manja gitu....!!!!

1 comment:

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...