Friday, July 1, 2011

BUBUR NASI

BUBUR NASI makanan orang terlebih rajin atau direka cipta khas untuk orang sakit, macam kite...diserang sakit malas luar biasa.....apapun dalam cuaca panas macam ni sesuai jugak kalau sesekali makan bubur nasi kan....mabeles lagi mantop...!!!! konon² gitu...ayat penyata syok sendirik...!!!

Acara marathon masak memasak paling awal dalam sejarah kite...bekfes merangkap santapan tengahari terus....kira 2+1...guna jari pun boleh.....(ehh ada kena mengena ke...???) bukan apa...jap lagi ada urusan kelab-kelab mak datin....heehee...tak der maknanya....ada hal sikit so kena lah masak awal....

Simple dan mudah nak sediakan, so tak payah resepi bagai lah ehhh...budak sekolah pun reti masak bubur kan...???? kan...??? sekadar nak kongsi minat masak serta apa yang kite masak untuk hari ini....macam biasa....jawapan klise '' nak buat cemana....kite suke...!!!! ''

Antara lauk pauk tambahan sebagai penyeri masa nak makan bubur ni, inilah yang selalu kite masak....tak ada lauk lain dah....ini lah menu ulang pakai....ecehcehhh....!!!! Jom layan....!!!!

Ikan bilis + lobak asin & telur masin

kangkung goreng belacan & telur masak asam


Nota ciput : daun kesom, ulam cekur, jom makan bubur....!!!!

5 comments:

  1. sedapnya, kan klily ada kita kisah klu org kata suka sangat update pasal masakan hehe, lobak asin tu apa yea??

    suka sangat tgk pinggan klily, lawa

    ReplyDelete
  2. mencikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!
    nak lah jugak!!

    ReplyDelete
  3. As'salam Lily

    nampak berselera bubur nasi tu dah ngam2 betul dengan bahan2 yang disediakan. kalau kak ct makan bubur nasi ni gerenti 2-3 kali menmbah tau lily.. hihihi.

    Pasal nak copypaste resipi tu lily select semua resipi tu. gi kat edit n tekat copy okey. terima kasih lah mencuba resipi bubur som som tu ya. Nama lily macam nama anak dara kak ct. lily juga :)

    ReplyDelete
  4. Wsalam kak Ct...alamak terharu blogger fofular singgah blog kite...tq kak. Ok kite dh copy & paste resepi tu...TQ kak...mintak halal ye..mmg sedap.

    Ye ke.kirim salam kat anak dara akak k..

    ** pinggan akak comey arrr...**

    ReplyDelete
  5. Tina : lobak asin tu...selalu ada jual timbang kat pasar...mmg sedap kalau makan dengan bubur. Kalau g kedai, tanya jer...lobak asin ada..??
    senang cari lobak asin ni.

    Risa...jgn mencikkkkkkkk....♥♥♥♥ selalu lah ehh..

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...