Thursday, April 28, 2011

MAKAN, MAKAN, MAKAN, & MAKAN


Makan lagik....apa nak buat dah kemaruk memasak...kebetulan misi berpuasa sedang beroperasi maka tentulah entry tentang makanan jer ye....DAGING MASAK KICAP LEBUR ni kita masak berpandukan resepi kenalan di fb bagi semalam....sesape nak resepi add jer dia kat fb pastu tanya resepi ok... empunya resepi bernama ==> Nurfaizah M Nor. Tapi kena bayor pengeras 20 sen ye...bukan bayar pada empunya resepi tapi pada tukang promote ni....sebab nak cover balik duit RM5.00 untuk sim card rosak tu.....!!!

Memang sedap dan terrasa black pepper tu...kita buat kering sikit atas permintaan YB Tuan tanah...aikkkk...sape yang pose ni...mengalahkan selera orang yang pose kan...kan..???? Cer tengok cili padi yang terpacak tu...konon-konon vouge sangat lah tu...!!!!


Pastu dek semangat membuak-buak....kita buat jugak PUDING KASTARD ni...so malas nak bebel panjang....layan jer gambor-gambor ni okk..!!!!


P/s : Hari ni tak tahu nak buat masak apa pulak....tapi menu untuk esok dah terfikir nak buat...cemana tu yekk...??? Tegar memasak le konon-konon tu,....!!!!!

5 comments:

  1. ambil menu esok tu..masak ari ni .hehehe

    Sama lah kite
    Kak Es pun nak masak daging yg menawan tu juge :)

    ReplyDelete
  2. Kak Es...menu esok atas permintaan orang ngidam... dah lama org peknen tu mintak buatkan. So esok mmg kena buat gak...!!! kang leleh lak air lior baby...heehee..

    ReplyDelete
  3. wah!!!! presentation yg sgt menarik dan buat org terliur sesgt... mesti sedap!

    ReplyDelete
  4. waduh2...! mcmne org pose leh sediakan makanan sbegini hebat dgn menahan napsunyer??? hehehhe

    ztee ni :)

    ReplyDelete
  5. MeLuvAmirAmira...heehee..konon dgn bantuan cili padi terpacak tu, kira vouge le sgt tu...

    Mama Likha - sebab tu masak dh ujung2 dekat masa berbuka.

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...