Thursday, July 7, 2011

BIARLAH SAPI MENDAPAT NAMA....!!!!!!

Ada kala benci dan geram tak terucap pada pengampu, pembodek atau siasah pembelit yang hebat memainkan peranan untuk mendapat nama atau paling sadis nak disukai ramai.

Bukan kah pembodek itu tidak ikhlas namanya, buat sesuatu untuk mendapat tempat, tak kira lah dalam apa jua sebab, dalam persahabatan, kekeluargaan mahupun dalam konteks kerja....

Tak kisahlah...biar lah sapi yang mendapat nama.....kerana kite wajar bersyukur kerana DIA telah menyelamatkan kite dari sikap riyak atau takbur atas kebaikan yang telah di lakukan. Tanpa sanjungan mahupun pujian bukankah rasa takbur dalam hati akan tertekan malah raya riyak yang bakal mengundang jugak bakal terhenyak...

Yang perlu kite lakukan pujuklah hati agar berbahagia dengan keikhlasan bukan dengan harapan agar orang yang tidak sehaluan dimusnahkan. Tidak ada ketenangan jika ada kebencian.

Sabarlah dalam bersabar dan bersyukurlah sehingga tidak dapat di ukur...dan pengajaran terbaik yang di perolehi dalam hal ini adalah kenapa kebenaran selalu di selewangkan hingga wira dianggap penderhaka, penderhaka dianggap wira....!!!!

Nota penyejuk hati :
Biarlah sapi mendapat nama kerana kite bukan lembu yang terkenal dengan keduguannya....!!!!!!


2 comments:

  1. ayak, tak rela jadi lembu hehe, biarlah mereka dgn perangai buruk itu

    ReplyDelete
  2. kesian kan lembu..xpe kak lily..ignore je org yg mcm tu..

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...