Tuesday, July 26, 2011

NASI AMB'ENG @ AMBANG



Nasi amb'eng @ambang adalah antara makanan kegemaran kite. Sedap dan lebih menyelerakan kalau makan dalam dulang ramai². macam berlawan² makan...memang best...!!!!

Nasi amb'eng @ ambang ni hasil sentuhan mak mertua kite....bukan nak memuji tak kena gaya....tapi mak mertua kite masak nasi ni memang sedap...kalau boleh setiap kali balik kampung memang nak mak masak nasi amb'eng @ ambang ni....







Tapi sorry lah erkk....resepi tak dapat den nak bubuh sebab lom nuntut ilmu dengan mak mertua....kira kite hanya tau makan bila dah siap....nyibuk kejap² jer....tau tengok jer....melampau erkk menantu macam ni....heehee....nanti lain kali balik kite mintak resepi okeh....

tapi bahan dalam nasi ambeng @ ambang ni macam ayam masak merah, serunding, mee hoon atau mee goreng, sambal goreng serta ikan kering....betul tak mak...???? memang cara masak segala bahan tu kite reti....tapi skill hingga jadi selazat itu yang nak kena belajor....boleh ehh belajor cenggitu...???

Ini dulang yang kite makan bersama 2 dari adik ipar kite....kire hanya bertiga lah makan ni....fuyoooo... dahsat kan tembolok kite....haahaa...tak pe sekali segala...jangan tak caya...licin tau...sampai menjilat jari....!!!!

Nota ciput : anak kambing, anak unta,
bila makan nasi ambe'ng @ ambang tak hinggat donia....!!!

6 comments:

  1. sedappnye kak..sy x pnh rasa lg ns ambang nie..huhuh~~~

    ReplyDelete
  2. Oshin - heehee...sedap tau..nanti cuba k...maybe ada kot org jual kat sini. Akak pun lom tuntut ilmu nak dgn mak mertua utk masak ni....tau makan jerk..!!!

    ReplyDelete
  3. adoii sedapnya.. fav saya.. baru2 ni makan nasi ambeng yg femes tu kat warung ibu tanjung karang.. mabelesss

    ReplyDelete
  4. rindunye mkan dalam dulang ramai2 . hihi . skrg dah jrang org wt cmtu kann

    ReplyDelete
  5. hehehe...kat kawasan rumah wanie setiap kali kenduri mesti akn buat nasi ambang..gare2 kg tu perkampungan owg jawa..tp mamy wanie melayu tulin n ayah jawa..so wanie adalah "JAYU"..wakaka..nk respi??wanie leh ajau kn buat tu..kekeke

    ReplyDelete
  6. penah dgr tapi tak penah tgk & try, nampak mcm menarik ye

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...