Wednesday, September 28, 2011

AYAM KICAP LADA HITAM

AYAM KICAP LADA HITAM menu untuk tengahari ini...senang dan ringkas nak buat. Itu antara ciri memasak yang kite pilih....heehee...sume nak copat jor yor...bior ringkas asal sedap dan yang penting perut kenyang....tak gitu...????

Walaupun ringkas dan senang kite tepek jugak lah resepi versi anak PaK Talib ni ye....sonang jor...!!!!


Bahan-bahannya :-
1/2 ekor ayam - dipotong kecil dan goreng separa garing
1 biji kentang - dipotong wedges dan goreng
5 ulas bawang merah - *
2 ulas bawang putih - *
1 inci halia - *
2 sudu besar lada hitam - *
* bahan di tumbuk lumat
Kicap manis
Garam

Caranya :-
  • Tumis bahan tumbuk hingga garing dan naik bau. Masukkan serbuk lada hitam dan kicap.
  • Gaul biar sebati dan masukkan ayam serta kentang goreng tadi.
  • Seimbangkan rasa dan angkat.



Benar bagai di katakan...senang jer...kalau nak potong lada hiris pun okeh...tapi teman idak le bubuh...sebab lada hitam dah pedas kan....nanti terbakaor lak telinga kalau pedas sangat....

Selamat mencuba....hingga ke temu di lain resepi....!!!

3 comments:

  1. KC pun suka buat yg mcm ni. Sedap kan Lily. Hihi

    ReplyDelete
  2. aahh KC..kalau masak cenggini lebih sedap dan selera makan kan..??

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...