Thursday, July 7, 2011

SAMBAL TELUR PUYUH



Macam biasa, entry harus ada....menu apa masak hari ini. Ni sebenarnya menu kite berbuka puasa semalam. Walau sakit kepala tapi kena jugak masak sebab anak tekak ni nak makan masakan sendiri walau ringkas macam mana sekali pun....mengada ekkk...!!!!

Kali ni kite masak sambal tumis telur puyuh, kacang buncis + carrot masak lemak & goreng ikan cermin jerk...!!!! betoi² ringkas kan...???

Tak lupa jugak....bubur candil...manisan kegemaran kite bila berpuasa adalah bubur...ini memang mengikut selera arwah abah kite sunguh².....anak abah le kononnye...!!!!


Semua orang tahukan masak ni so tak yah resepi bagai lah ekk...senang jer, main campak² jer...semalam memang kite kelam kelibut masak dan agak terlewat memasak akibat ketiduran gara² sakit kepala macam nak pecah dan dalam kelam kelibut tu, boleh le pulak gas abis.....adehhhh....!!!! tak kena timing sungguh kan..????

Kacang buncis + carrot masak lemak sempoi

Bubur Candil....peberet kalau pose tau bubur mem bubur ni....!!!!

Sape tak kenal......memamg kes naya..... ini le Telur Puyuh

Nota ciput : esok pose lagik....


3 comments:

  1. waduh..feberet gak ni..sambal telur puyuh..

    ReplyDelete
  2. makkk aiii sambal telo puyuh.... sodap! lily ni mmg tau, kalo masak mesti sumenye yg peberet i...pandai lak tu kenengkan dgn masak lemak!

    ReplyDelete
  3. Ibu darwisy - tu arrr..peberet jugak tapi kan telur puyuh ni very the high kolestrol nye kan....bahaya makan selalu...

    Nurfaizah - heehee...npk gaya selera kite sama ekk...suke dengat ayat ' keneng ''

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...