Wednesday, January 18, 2012

ASPARAGUS

ASPARAGUS sayur yang kadang² kite jumpa dan tak pernah masak kecuali makan yang orang lain masak. Semalam ke Giant sekali terpandang....segar² dan terdetik nak cuba masak sendiri. Setelah ditanya beberapa rakan dan mereka suggest goreng guna bawang putih dan butter serta udang sahaja....so apa lagi...kita pun cuba lah...

Memang enak dan terasa lemak butter tu....akan beli selalu lah kalau jumpa tapi ada kenalan info tak leh makan selalu.....ada rahsia disebalik rahsia....apapun asparagus ni memang sedap. kalau grill ikan makan bersama pun....lazat kan...??? nanti kena cuba...nak cari salmon dulu....waaa.....gedikksss!!!

Bahan-bahannya :-
Sebungkus asparagus - dalam 25-30 batang
3 ulas bawang putih
7-10 ekor udang
2 sudu butter

Caranya :-
  • Cairkan butter dan tumis bawang putih hingga naik bau,
  • Masukkan udang dan kacau sebentar.
  • Masukkan aspargus dan kacau sekejap jer...jangan layu sangat nanti hilang kerangupan asparagus itu.
  • Sedia untuk dihidang.....makan.

10 comments:

  1. wah nampak menarik. rsenye kte sekali je penah masak asparagus ni. tp wat goreng mcm goreng sayur biasa. sikit tp mahalkan. ;p

    ReplyDelete
  2. Bella ~~ aah..mahal sikit pastu seciput jer...tapi sedapkan..?

    ReplyDelete
  3. menarik ni..selalu nampak kat AFc channel je chef2 masak, bolehla cuba pasni:D

    ReplyDelete
  4. hurmmmm .. yummy. sedap tu lily.

    ReplyDelete
  5. sedapnya hehe, mmg masuk sini sebab nak ambik resepi ni, nanti nak carik kat giant lah klu ada, tapi ganti daging boleh tak kak, tina tak tahan makan udang, kegatalan karang

    ReplyDelete
  6. Ladysirna - cubalah nanti ye...asparagus ni mmg sedap mcm mana cara kiota masak tetap akan sedap..

    ReplyDelete
  7. KakChik ~~ yezaaa...yummy sangat...jarang² makan tapi mmg best!

    ReplyDelete
  8. Tina ~~ try lah akak try cara rakan BS info cara masak...rasanya daging pun still sedap..
    akak pun kalah dgn udang tapi belasah jer...sebab econozine tersedia utk di usap kalau kegatalan itu mengamit..heehee...

    ReplyDelete
  9. x pernah makan asparagus ni..tapi mase pegi cameroon hari tu berlambak2 asparagus ni..

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...