Sunday, May 8, 2011

ACARA PECAH TANAH

Baca title macam nak pecah tanah projek rumah banglo le pulak kan...sebenarnya ini aktiviti kita sekeluarga semalam....tak tau nak pergi mana, dalam dok menung sambil garuk kepala yang tak gatal maka timbul le idea tuan tanah cari pokok tengahari panas-panas buta gitu...aiyaaa...ini tuan tanah kalau nak beli tak sempat sempat....time terpikir time tu jugak start engine kereta...ngajak jugak ikut....!!!!

Gaya Tuan Tanah dan Jejaka Idaman Malaya masuk Nursery tu jer dah mengerikan tokey kedai tu...sampai terpacul jugak dialog...wooo macam bonzer u arrr....!!!! ada pegi gym kaaa..??? Aiyaakkk dah macam wartawan tak bertauliah lak koo yee...!!!! Bodek ke apa suh beli...??? Cer tengok gaya tokey kedai tu menyambut pelanggan....ala-ala nak nyayi lagu Negaraku...!!!!

Sampai menung ye tuan tanah nak memikior pokok apa le yang nak di beli tengahari rembang ni ye...abis peluh ketiak sume kuor...idak jugak dapat buat keputusan nak beli apa....!!!!

Jap ye...tenung tanah sesambil kira budget ...!!! Cukup ke idak belanjawan sebab hajat di hati nak memborong satu nursery bior tokey tu tutup kedai terus...!!!!

Jejaka Idaman Malaya ni pulak...tak kira panas terik ke...hujan ribut ke...pantang kuar kamera...mula le posing aksi-aksi manja jejaka terhangat di pasaran....

Bab bergaya sambil perasan memang serah kat Akid....tak payah di ajor...pandai jer


Akhirnya setelah 2 jam berpanas....3 nursery keluar masuk...peluh tiak jangan cerita lah punya banyak membazir....beli gak lah 3 pasu dari tidak...kalau tak belinya...mau kita pancit tayar kereta tuan tanah....!!!

Pokok ni rege dia RM500 sepasu.....mak aiiii....gilo ke apa...??? Memang bermimpi di siang hari le nak membeli....tunggu dapat duit Nuffnang le kot...kalau le ada yang rajin nak klik kat iklan tu...idak gitu...!!!!


4 comments:

  1. akid hensem boy..samela mcm darwisy pantang nmpak ibu pegg h/pon @ kamera..asik bergambo..hehehehe

    ReplyDelete
  2. Ibu Darwisy...tu arrr, anak2 zaman skg kan..??? Spec saya tu mmg dh jadik milik Akid..pantang npk abi dia pakai...kelam leibut nak pakai gak...bab bergambor jgn cerita..mmg suka perasan...heehee..

    ReplyDelete
  3. comeinyer rambut akid..mcm ank sulung saya Ammar ms kecik...dh sekolah thn 2, x mo rmbut pjg skt dh
    bising sbb ssh sikat katanya...kui..kui..kui..ikut rmbut sape ni sis?

    ReplyDelete
  4. azma..akak x pernah sikat rambut akid...lepas mandi bubuh minyak pastu betul2 kan dgn jari jemari jer...kalau tak curly nya kembang kalau sikat...belah family akak.

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...