Friday, May 20, 2011

RONDA-RONDA JUMPA NAGA


Semalam masa ronda-ronda petang sesambil menghirup udara yang tak berapa nak segar tu tetiba ternampak kat tepi jalan tu ada orang jual buah naga @ dragon fruit ni....maka sepantas kilat kita suruh le tuan tanah segera berhenti....memang banyak giler...maklum lah kebun kat belakang rumah apekss tu jer rupenya...

Sila abaikan bulu tangan tuan tanah tu ye...bulu bukan sebarang bulu tau...bulu pengikat kasih tu...waaaa...melampau punya gedikssss ini olang kan...???

Mahal gak buah ni...kita beli 5 bijik dengan rege RM15....kira sebijik jatuh Rm3.00...tapi sebab nak sangat buah Naga berisi merah maka beli lah jugak, sebab selalu beli kat Giant or kedai buah mesti kena yang berisi putih....tak suke isi putih....macam x sedap...padahal sama jer rasa...gatai jer lebih kan...kan...????

Cantik kan isi buah naga ni....sungguh ghairah warnanye kan...melekat lagik kaler merah tu kat molut lepas makan....mabeles....!!!!!

** Petua dari apeksss a.k.a tokey buah naga tu **
Isi merah buahnya bulat sikit manakala isi puteh buahnya agak memanjang sikit...harap-harap dapat membantu untuk tahu mana isi merah or puteh sebab kadang kala orang jual ni kita tanya memanjang kata isi merah....loyar kan..???

3 comments:

  1. SEDAPNYE.....LAMA X MKN..HUHUHU~~DLU ADE JER AUNTY CINE JUAI KT SG ISAP...TP LAMA DAH X DTG....KLU X SURE LEH MKN!!!NYUM²!!!

    ReplyDelete
  2. Oshin...akak jumpa cina jual buah ni kat hway menuju ke Indera Makhota tu...kebun dia pun kat tepi jalan tu jer...hari2 ada jual.

    ReplyDelete
  3. cedapnya .. KC suka buah naga.

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...