Monday, May 16, 2011

SETIAP HARI ITU ADA INDAHNYA

Gambor Ensan Mr. Google

Mulakan setiap hari dengan bersangka baik...kerana dengan bersangka baik pasti hari-hari yang dilalui dapat dilakukan dengan sempurna dan yang penting mendapat keberkataan serta keredhaan Allah SWT....

Jika engkau bertemu dengan seseorang, maka yakinilah dia lebih baik dari dirimu. Ucapkan (dalam hatimu) :-
" Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan tinggi dari diri ku..."

Bukan hak kita untuk menghakimi jauh sekali menjatuhkan hukum sebelum di bicarakan...sekadar peringatan buat diri sendiri agar tidak lagi tergelincir di landasan sendiri dan tidak tersungkur dek hala tuju yang dipilih....!!!!


** Pesanan khidmat Masyarakat **
Jangan lupa baca doa makan sebelum makan dan doa tidur sebelum tidur okey...!!! Dan yang penting jangan baca doa terbalik untuk 2 tujuan itu ye...!!! pernah terjadik pada kita...ngeee..!!!!


2 comments:

  1. betul, satu jari tunding kat org, 4 jari tunding diri sendiri, lihat keburukan & kelemahan diri sendiri sebelum menghukum org, kita sesama manusia takde hak pun nak menghukum/menilai org lain ni, cuma kekadang hati tu jahat, nak je carik buruk org hihi

    ReplyDelete
  2. Tina...betul la tu kan...sebagai manusia mmg kita tk akan sempurna namun ruang dan waktu pasti ada utk tujuan memperbaiki diri...betul tak..??sesama lah kita berusaha ke arah yg lebih positif.

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...