Wednesday, May 11, 2011

POTRET KEHIDUPAN LAKARAN HATI

'' A picture speaks more than a thousand words..''

Ungakapan tersebut sering kita diungkapkan bagi menjelaskan kuasa serta impak gambar bagi memberikan gambaran bagi sesuatu situasi...

Untuk menceritakan pengalaman atau sesuatu perkara yang pernah di lalui amat sukar diungkapkan melalui perkataan. Betapa indah pun susunan ayat pasti tidak akan sama sekali dengan gambaran realiti. Sebaik mana tulisan kita...seindah mana ayat di gunakan, tidak dapat menggantikan potret yang ingin di ceritakan lantaran lukisan pastinya dapat mengungkapkan lebih baik dari seribu perkataan....!!!!

Mencetak kehidupan bermula dengan mencetak hati, melakar lukisan kehidupan mengikut garis lakaran hati. Kehidupan adalah cerminan wajah hati...jagalah hati agar tidak dikotori agar kehidupan nampak terang dengan suluhan cahaya Ilahi...jika perjalanan hidup dalam kegelapan maka lampu suluh amat bermakna dalam perjalanan tersebut.

Kehidupan ini merupakan perjalanan hidup adakalanya penuh kegelapan yang melalaikan, maka suluhlah hati berpaksikan cahaya iman kerana itulah yang diperlukan agar kanvas lukisan kehidupan tidak tercalar oleh sedikit percikan yang akan terpalit selamanya....kerana calar yang sedikit itulah yang akan mencalarkan segalanya...!!!!!


No comments:

Post a Comment

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...