Wednesday, June 15, 2011

FIKIRLAH SENDIRI

  • Mengapa tak kala diajak kearah kebaikan pelbagai alasan diberi...malu dan segan atau takut dikatakan macam bagus....!!!
  • Mengapa tak kala diasak dengan keburukan atau celaan dengan mudah menambah tanpa dipinta...pelbagai pendapat disuarakan supaya nampak setia kawan....!!!!
  • Mengapa tak kala diseru kepada kebaikan....sepantas kilat berfikir...ehhh...betul ke tidak...namun disogok dengan keburukan tanpa berfikir terus menyahut....!!!!
  • Mengapa tak kala diundang ke tempat yang baik....pelbagai alasan atau banyak urusan belum selesai...namun di pelawa ke tempat yang membinasakan...segala urusan boleh ditangguhkan...!!!!
  • Mengapa apabila satu ketika ditimpa ujian cepat-cepat kita melatah namun apabila mendapat kurnia lambat sekali mengucapkan SYUKUR...
Begitu mudah soalan diberi...semudah itu jawapan terungkai...adakah ini memang lumrah kehidupan atau putaran roda yang harus di tempuhi....??? Tak perlu menjawap atau menulis hanya perlu fikirlah sendiri jawapan yang tidak mendatangkan pelbagai reaksi mahupun kontroversi....!!!!

Apa jua kebahagian yang diperolehi muga itu berterusan dengan tidak lupa dimana bumi dipijak...disitu langit dijunjung...tak kala mendongak ke langit...jangan sesekali lupakan tanah di bumi...!!!!

Nota ciput : Hidup perlu kesederhanaan agar bila terluka...luka itu tak makan dalam...!!!



3 comments:

  1. kite manusia biasa yg tak lepas dari membuat kesilapan..samada diatas atau dibawah hanya DIA tempat tanpa batasan untuk menumpang kasih:)

    ReplyDelete
  2. Betul Risa...kesilapan besar mahupun sekecil zarah...DIA mudah dan maha pengampun...namun kesilapan kecil sukar utk manusia mengampunkan...kenapa ekkk...??? sukarnya mencari damai dihati....heheee...

    ReplyDelete
  3. bak kata nabil 'Lu Pikir la Sendiri'. Hihi

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...