Friday, June 17, 2011

LIFE IS TO SOLVE THE PROBLEM

Picture hasilan skodeng kat Google
Ahhhh...kusutnye......masalah hidup umpama benang yang sangat kusut, jika cuba merungkaikannya dengan perlahan.... pasti kesabaran akan tercabar.....apa yang selalu terdetik '' aduhhh sampai bila..???'' Kalau di rentap dengan kasar pasti benang itu akan putus....yang terdetik pula...'' alamak apa pulak ikhtiarnya ni...?????

Ingat pesan arwah mak...kalau nak selesaikan kekusutan benang tu kena cari kat mana puncanya...masalah pun cenggitu...bukan boleh terus selesai tanpa korek dalam-dalam apa puncanya....tapi memang susah kan nak korek...guna cangkul pun lom tentu dapat punca...apatah lagi guna buldozer....

Life is to solve the problem....bermacam-macam masalah yang datang dalam hidup ini, satu demi satu, tanpa pernah henti.....!!!

'' Hidup ini dimulakan dengan tangisan, dicelahi dengan tangisan dan diakhiri dengan tangisan ''

Nota Ciput yang tak ciput : '' Stop worrying and start living....hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan...masalah tetap datang dan pergi macam touch N go...kena topup selalu lah ekkk...dengan keimanan dan kesabaran...!!!! ''



6 comments:

  1. masalah yg dtg akan membuatkan kita berfikiran lebih matang....

    ReplyDelete
  2. Shiela : kan..kan..kan...

    Nurfaizah : yeezaaaa...!!!

    ReplyDelete
  3. hidop mmg sntiasa ade dugaan..dugaan dpt mematangkn kte..n pd mse hadapan kte akn be fkr lebey jauh...jom follow me back umi...=)

    ReplyDelete
  4. kannnnnn...menrima dan memberi
    asam garam kehidupan..macam2 ada..jgn cepat putus asa kan...suke baca2 entri kat sini
    insaf sungguh!

    ReplyDelete
  5. uhh..kusut mmg kusut..dgn mslah tmpt keje, rumah, keluarga..mcm3..kalo x cukup sabar boleh masuk sepital sakit jiwa ni..

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...