Wednesday, June 22, 2011

PELUANG KEDUA DALAM CINTA



C.I.N.T.A
cinta yang Agung adalah cinta kepada-NYA.
cinta pada soul mate arjuna hati....suami...
cinta pada kawan-kawan....

Banyak cinta dalam kehidupan manusia kan....antara cinta sejati atau tidak jer kan...????

Cinta tidak dapat diraih dengan paksaan atau ugutan. Ia soal hati memberi dan menerima dengan rela.....so no istilah '' i terpaksa u...''

Cinta di khianati atau tidak di hargai...memang itu yang terjadi dalam setiap putaran pasak kehidupan....cinta yang pudar harus di kembalikan sinarnya...itu akan terjadi pada cinta sesama manusia.

Bersangka baik itu merupakan peluang yang kita, anda atau kamu berikan untuk orang lain berubah. Tetapi jika mereka tetap tidak berubah seperti yang diharapkan....itu pastinya tidak akan mengubah siapa diri kita.

Sangka baik adalah benteng yang akan menyelamatkan daripada penzaliman dan tipu daya orang lain....

Jom berikan rangsangan positif. Kuatkan kembali daya tarikan dalam cinta. dalam proses menabur kebaikan, jangan sesekali mengharapkan hasil yang segera, jangan dicemari dengan racun prasangka dan yang paling penting jangan lupa untuk berdoa.

Bukankah simfoni cinta itu indah...???? tapi jika tiada lagi keindahannya apakah itu masih cinta...????

Nota ciput : Siapa diri kamu menentukan bagaimana kamu melihat...

No comments:

Post a Comment

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...