Tuesday, June 28, 2011

TIPS

Syarat nak baca entry ni kena buat tangan ala-ala Karam Singh Walia okeh...kalau tak , tak menjadi susunan ayat merapu ni...

  • Kalau pertolongan dihulur, selalu ingat akan bantuan yang di terima agar tak disebut ibarat kacang lupakan kulit
  • Kalau bercakap dengan orang yang ramah, dengar jer walaupun mulutnya macam bertih jagung, tak henti² mengomel walau sepatah harem tak faham....dengar jerk..
  • Kalau tak suka cakap terus terang agar message itu di terima baik oleh seseorang, jangan dah baling batu pastu sorok tangan ehhh.....no good...!!!
  • Kalau orang yang keras kepala dan tak moo dengar cakap mahupun menerima pendapat orang lain jangan susah² nak bagi nasihat, buat penat jer ibarat mencurah air ke daun keladi...lagi satu buat perabis air liour jerk...!!!
  • Kalau orang sibuk memperkatakan tentang kita lebih² lagi bab keburukan memang sensasi di hebahkan...buat dhek jer...bior dia penat esok² berhenti lah tu....ibarat anjing menyalak bukit...tak mendatangkan apa faedah pong...!!!
  • Kalau suke kata suke...kalau benci kata benci...jangan dok main tarik papan sorong papan...letih lah yeop...!!!
Brape banyak kalau daaa....

Okeh...itu sahaja ye anak² pembelajaran peribahasa buat masa ini...kang bagi lebih² hilang pulak pekerjaan Karam Singh Walia....siapa pulak nak tanggung...!!!

Apapun baca jer lah ye ...layannye jer merapu tuan empunya blog ni...tuai padi antara masak, esok jangan layu-layuan, intai kita antara nampak esok jangan rindu rinduan pulak....adiuosss...!!!!


Nota ciput : anak rusa anak ikan, tak kuasa den nak layan

5 comments:

  1. yg pangjang cam karam sing x de ke kak....hehehe....^^

    ReplyDelete
  2. Asyifa : ooowwhh cam tu tak sempat belajor lah yang...kapal tongkang yang bawak cikgu yang ngajor tu dah karam lom sempat sampai destinasi..

    Ibu darwisy...haahaaa...sambung ketawa lagik k..

    ReplyDelete
  3. ai like lahhhhhhhhhhh suke tau
    terasa pon ada neh...lalalalala

    ReplyDelete
  4. Risa...sama terasa mcm yang menulis ni...heehee...peringatan buat diri sendiri jerk...

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...