Wednesday, April 6, 2011

KASUT

Keunikan kasut, selesa disarung dikaki...jika dahulu sukar untuk berkenan dengan mana-mana kasut. Berjam-jam masa diambil untuk memilih namun akhirnya tiada satu pun yang di beli....buat peluh ketiak jer kan...kan....?? tapi berbeza dengan zaman sekarang, terlalu banyak pilihan dan GODAAN rekaan yang menambat hati...terasa kalau disarung tu...semua sepadan andai kena dengan gaya...itu lah namanya zaman makin berubah, makin canggih manggih...

Kita teringat masa kecik-kecik dolu-dolu kala...bila tiba masa nak raya ke, nak ganti kasut ke....hati berbunga-bunga sangat....sukeee....mak abah bawak ke pasar raya. Kita ni dok jenuh le memilih kasut idaman kalbu....dan yang kelakornya mesti nak pilih yang ada kilat malat tu...lip...lap...lipp...lap....kalau mak abah tak setuju....haaa...kooo muka ni mulalah muncung...boleh sangkut hanger....dan dialog yang kita tak boleh lupa mak kita akan cakap...." haaaa...mula lah tu tarik muka 14 bila tak dapat kehendaknya tu......."' lucu bila di fikirkan balik...mcm mana yekkk muka 14 tu...????

Mungkin zaman sekarang ni pun ibu-ibu di luar sana menghadapi masalah yang sama bila tika anak-anak dah pandai bergaya dan memilih....

Namun apa pun yang kita pilih untuk di sarungkan ke kaki...pastikan ianya selesa dan tak menyakitkan kaki kita....sebab kaki ni pun ada perasaan...chewahhh...!!!! kang bila kaki mogok...haaa..duduk jer le kita semua kan....x leh jalan, so kena lah hargai anugerah Tuhan ni sebaik mungkin....kang jadi usop wilcha le pulokkk...!!!

Apa jua pilihan anda semua...jangan le pulak sampai sanggup ikat perut hanya kerana kasut...tak berbaloi yoppp....nak bergaya sampai cenggitu sekali....istilah biar papa asal bergaya...tak boleh guna pakai dah....old timer tu....apa pun terpulang pada pendirian masing-masing....tepuk dada tanya selera....kerana rambut sama hitam....hati lain-lain...(rambut pun sekarang dah tak sama kalerkan..kan....ada merah, oren, cekelat....).

** Psssstttt...nak cerita ni...secret tau...kita ni pun mengidam jugak nak pakai kasut Coach ke...Gucci ke....Prada ke....Wahhhh....angan-angan mat jenin...ntah le bila dapat merasa kat kaki ni yee....nak rasa cer cuba cer cuba jer pong...tak masuk lagi butik-butik tu sume.....maluuuuu aiiiii nak masuk....tapi tak salahkan tanam impian atau berangan...bukan kena cukai pun....LHDN tak kacau pun...!!!!
Yang penting kita beli sendiri bila nak bergaya...jangan le sampai meminjam hanya kerana nak bergaya dan kelihatan hebat.....!!!! malu yoppp...!!! kerana kita semua harus mengukur baju di badan sendiri...belanja ikut kemampuan bukan ikut keinginan...(ingatkan diri sendiri jugakkkk nie...huhhuhhuh...) No...NO...NO...GOOD (dialog AKID bila kita marah dia) **

No comments:

Post a Comment

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...