Friday, April 1, 2011

GADJET IDAMAN KALBU - PART 1

Yang mana satu idaman kalbu....wahh!!! semua kita nakkk!!!!!
Ini antara gadjet idaman kalbu dari dulu lah kirakan.....siang malam doa tak putus-putus tau untuk merealisasikan impian tu. Satu hari nanti gadjet ni mesti akan berada di sudut dapur kocikkk ku itu....wah!!! TEKAD & KEAZAMAN meluah-luah ni...

Ni lah satu-satunya mixer yang kita idamkan dari dulu....KITCHEN AID..bila gamaknya kooo akan ku perolehi ye....coming soooooonnnn.....kena korje keras ni kumpul duit...duit...dimana kau duit!!!

Yang ni pulak BREAD MAKER KENWOOD...idaman jugak ni semenjak dua menjak rajin meroti. Kalau gadjet ni adakan...x le lenguh tangan kita menguli...x le membazir peluh ketiak..!!! ye tak gituuu...!!!

Ni pulak timbang yang selalu kita guna sejak 2 tahun lepas...tapi jangka hayatnya telah di abiskan oleh jejaka idaman melaya yang satu-satunya itu....iaitu AKID. Dijatuhkan 2 hari lepas..maka sehingga itu sahajalah khidmatnya kita gunakan...so ada peluang beli baru....(ke umminya yang jatuhkan...wakaakaa...)

Ni timbang baru kita beli semalam....wah!!! mcm nak bukak kedai runcit le pulakkkk, timbang ni kira idaman kalbu jugaklah...kecik jer...rege dia pun RM39.90 jer kat kuantan ni lah...sukeeeee jugak lah akid jatuhkan timbang merah tu, kalau idak, tak dapatlah timbang idaman ni...

Ni antara bahan-bahan & peralatan baking yang kita beli semalam jugak...loyang, ballon whisk, acuan kecik lobang lobang tu kita beli lagi 2 set (Dulu dh beli 1 set...mahal gitu pada kita la..dgn hanya 12pcs 1 set, so kumpul sikit2...lelama byk lah kan), baking powder, bread softner & coffee oil tu konon-konon nak buat cookies...(Ntah bile le terhasil tu...).

Kita ni memang minat memasak le jugak...minat lebih meluap2 semenjak menjak ni lah...x tau nape, tapi lebih minat baking membaking dari masak lauk pauk tu...haiiiyaaa...boleh gitu le pulak kan..kan...tapi x kisah lah asalkan minat tu ada, bila dah ada minat pasti kerajinan itu datang dan lelama akan mahir le kan...bak kata omputeh practise make perfect!!!

Apapun kita layannnnn dulu gadjet-gadjet idaman dan sedia ada ini.....
entry to be continued!!!!

2 comments:

  1. pin pin...sy dtg melawat:-)
    bilala dpt mkn puan lily nyer hasil tgn:-)

    ReplyDelete
  2. Zura...boleh jer, kalau balik kuantan calling2x..
    saya pun x le pandai sgt masak...tapi boleh lah, kalau nak mencuba..heehee..

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi. Sekadar mengisi masa lapang serta berkongsi apa yang kita rasa. Oleh itu apa jua coretan mahupun pendapat yang kita coretkan diblog ini adalah dari pandangan kita sendiri. Pada sesiapa yang tidak setuju, tidak suka mahupun loya membaca coretan kita ini....tiada paksaan untuk mengikuti mahupun menyetujui pendapat kita ok...!!!!

Nak baca banyak lagi cerita ceriti...kena klik " OLDER POST '' okkk..!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...